Palaute ja mielipide, onko niillä eroa?
Tervehdys taas tänne blogimaailmaan! Olimme taannoin ulkona syömässä ja jälkikäteen ravintola lähestyi meitä sähköpostilla palautteen toivossa. Ensin ajattelin, etten viitsi vaivautua, mutta muutaman päivän päästä kuitenkin vastasin. Palaute on tärkeää kun halutaan kehittää palvelua tai tuotetta. Palaute ei aina tarkoita reklamaatiota, vaan voi myös kannustaa jatkamaan hyvää työtä. Palautetta antaessani ajattelin, että tämähän on vain minun mielipiteeni - joku muu voi olla vahvasti eri mieltä. Aloin sitten pohtia, että palaute ja mielipidehän ovat miltei sama asia - molemmat ovat yksittäisiä kannanottoja. Onko niillä eroa? Mielipiteestä on turha kiistellä, mutta palaute on selkeä silloin kun esimerkiksi tuote tai palvelu on jostain syystä tyystin käyttökelvoton, kuten kerran ostamani pilallinen jogurttipurkki, mistä puolet olikin vettä. Onko palautteella tai mielipiteellä sitten kovin suurta merkitystä? Yksittäisellä ei varmasti ole, mutta kun lasketaan useampien keskiarvo, päästä
Kommentit
Lähetä kommentti