Vanhanaikainen?

Lähimaksu, mobiilimaksu, parkkisovellus, mobiilivarmenne... pitääkö kaikki tapahtua kättä heilauttamalla tai yhtä nappia painamalla?! En suostu ja päätän kuulua viimeisten vanhanaikaisten joukkoon.

En käytä puhelinta pankkiasioihin, pysäköintiin tai muutenkaan maksuvälineenä tai varmenteena. Puhelin on viestimistä varten. Entä sitten kun akku on loppuu, verkko kaatuu, tms.? Paperinen kalenterikin on paljon kätevämpi kuin sähköinen - siihen kirjoittaa nopeammin ja sivujen selaaminen käy näppärämmin. Yritin hetken käyttää puhelimen kalenteria, mutta jo viikon sisällä olin kirjakaupassa ostamassa tuttua, luotettavaa paperiversiota.

Miten asiat hoituivat ennen äppejä ja sometusta? Ihmiset puhuivat oikeasti keskenään ja palvelu oli henkilökohtaista. Nykyään tuijotetaan ruutua niin, ettei ympäristöä enää havaita.

Maksatko lähimaksulla? Minä en enää sen jälkeen kun sain neljän euron ostoksesta miltei tuplavisa-laskun, minkä huomasin sattumalta vasta verkkopankista. En ollut tehnyt mitään sopimusta verkkolaskutuksesta, eikä minulle tullut koskaan tietoa siitä, että moinen visa-lasku odotti maksamista. Hoidan pankkiasiat verkossa yleensä kerralla ja kerran kuukaudessa. Tämä lasku oli viestit-osiossa, mihin ei pitäisi tulla muuta kuin pankin tiedotteita. Sen maksaminen myöhästyi kolme päivää ja siitä lisäkustannukset. Eikä siinä kaikki - tuohtuneen puheluni jälkeen asia piti olla kunnossa ja hoidettu, mutta kuukausi laskun maksamisesta tuli vielä yksi samaista lähimaksua koskeva lasku, minkä jäännössumma oli 0,20 euroa. Naurettavaa, mutta maksoin sen eräpäivään mennessä, jotta ei lähde kasvamaan korkoa.

Luotan valitettavasti vain paperiin ja aitoon palveluun - olen ilmeisesti se vanhanaikainen jäärä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Palaute ja mielipide, onko niillä eroa?

Punamullo ja merikrotti

Kun uni ei tule